Skalpování na forexu

03:14

forex scalpingScalping je styl obchodování, kde se uskutečňuje velké množství obchodů. Tyto obchody jsou zavírány s minimálním ziskem. Celkově vysoký počet obchodů tak vytvoří požadovaný zisk. Zkušení forex obchodníci takto zpravidla obchodují s velkým množstvím lotů a někteří uskuteční až stovky obchodů denně.

Nicméně v širším kontextu bychom forex skalperem mohli nazvat každého obchodníka, který provede několik obchodů denně. Využívá se přitom momentálního pohybu určité měny. Na forexu je obvyklé, že měnový pár nabere směr po určité ekonomické zprávě. Tento pohyb je charakteristický tím, že trvá pouze několik málo sekund až minut. Pak se obvykle dostaví návrat ceny zpět a není jasný další směr ani pohyb.

Pro forex je typická vysoká kolísavost kurzů. Z tohoto důvodu by se tento styl obchodování mohl zdát jako dobrý, ale jsou zde určité problémy.

Důležité je jakého forex brokera zvolíme

Klasičtí fx brokeři nám nabízí takové podmínky, které nejsou pro scalping vhodné. Brokeři, kteří tvoří protistranu našeho obchodu sice vyplní každý náš příkaz, ale po delší době, zvlášť když jsme ziskový, nám začnou dělat problémy a nevyplní všechny požadované obchodní příkazy.

Pro scalping je tak důležitá volba forex brokera. Musí se jednat o ECN brokera, který skutečně posílá naše objednávky na trh. Zde mohou také nastat skluzy v plnění příkazů, ale je to víceméně z povahy obchodování a ne proto, že se nám zrovna daří a ubíráme brokerovi zisk.

Tuto obchodní metodu by měli používat zkušení tradeři, kteří si jsou vědomi všech okolností. Během scalpingu může nastat dlouhá ztrátová série obchodů a nastává tlak na psychiku. Nezkušení obchodníci mohou podlehnout strachu a začnou navyšovat pozice. V těchto situacích pak už není daleko k výmazu obchodního účtu.

Na druhou stranu zde jsou určité výhody. Nemusí se držet pozice několik dní či hodin. Nemusíme tak podstupovat riziko velkých gapů. Při tomto stylu obchodování se rychle nabírají zkušenosti. Zároveň se nám dostává dostatečně velký vzorek obchodních dat. Díky tomu se může vytvořit reálná obchodní strategie.